הקלסר הוא אחד ממוצרי המשרד הקלאסיים. למעשה מדובר בהמצאה שאת שורשיה ניתן למצוא באמצע המאה ה-19. בשנת 1886 רשם הממציא הגרמני פרידריך סונקן פטנט על הקלסר שבשינויים קלים הוא אותו קלסר שאנו מכירים היום.
קלסר שיווקי כמדיה פרסומית
יתכן שבעתיד כל המידע והמסמכים יהיו בפורמט דיגיטלי, אבל עד שזה יקרה הקלסרים יהיו חלק מהנוף בכל משרד. מאחר שקלסרים מיועדים לאיסוף ואיגוד חומר גם אל מול גורמי חוץ כמו לקוחות, שותפים עסקיים, ספקים ורשויות היה מי שהבין שמעבר לתפקיד הפונקציונלי הוא יכול להיות גם אמצעי קד"מ ולתרום למיתוג החברה או הארגון. כך נולד הקונספט של קלסרים שיווקיים.
קלסר שיווקי לא שונה במבנה או בייעוד שלו משום קלסר אחר, ההבדל הוא בעטיפה. במקום שמעטפת הקרטון תהיה ניטרלית, המעטפת מעוצבת וממותגת.
במילים אחרות, מה שהופך קלסרים שיווקיים לכאלה זה תוספת התמונות, הצבעים של החברה, הלוגו והמסר.
חברות נדל"ן רבות, מספקות לקוני הדירות קלסר שיווקי, בהם מכניסים את כל הניירת הרבה שכרוכה בעסקת נדל"ן כגון החוזים, המפות, התוכניות, ושאר הדברים, שכדאי לרכז אותם במקום אחד. חברת הנדל"ן מצטיירת בעיני הקונה, כאחת שעוזרת לו בכל התהליך של ארגון החומר הרב.
למצוא בית דפוס מתמחה
ההדפסה על קלסרים אינה משימה שכל בית דפוס ערוך לבצע. יש מיומנות, ניסיון וציוד מיוחד.
בעיה נוספת שמי שמעוניין בקלסרים עשוי להיתקל בה זה מינימום הדפסה. בדרך כלל בתי דפוס לא אוהבים הדפסות בכמויות קטנות ורבים יציבו מינימום של לפחות 1000 יחידות להדפסה. ארגונים המעוניינים בקלסרים בכמות בכמויות קטנות יותר עלולים להיתקל בבעיה כאשר הם להפיק קלסרים בכמות קטנה. על רקע זה כדאי להכיר את 'דפוס אילן' באשדוד שמתמחה בהפקות דפוס מיוחדות וזה כולל, בין היתר, גם הדפסה של קלסרים שיווקיים.
הניסיון והתפיסה השירותית של דפוס אילן הופכת אותו לכתובת מתבקשת עבור מי שמחפש פתרון להפיק קלסר גם בכמויות הקטנות. בדפוס אילן תמצאו גם פתרונות דפוס והפקה באיכות מעולה ומחירים משתלמים לכל סוגי מוצרי הקד"מ, המחברות, המארזים וכמובן, גם הפקה של קלסרים.