דפוס אילן

ספרים בכריכה רכה

עולם ספרי הקריאה תמיד התחלק לשני סוגים. ספרים בכריכה קשה הנחשבים מהודרים יותר, וספרים בכריכה רכה, שאלו הספרים המיוצרים יותר, ומיועדים לקריאה במטוס, ברכבת, או גם במיטה לפני השינה. משקלם נמוך יותר, והם קלים יותר לנשיאה.

ספרים במהדורות קטנות

בעולם הדיגיטלי של היום, כאשר הרבה ספרים אינם נמכרים אפילו בחנויות אלא רק ברשת, וקיימים גם הרבה סופרים שרוצים להדפיס ספרים בהוצאה עצמית ללא הצורך בלהשתמש בשירותי הוצאת ספרים, הפתרון הוא להדפיס ספרים בכמות קטנה או בינונית ולפי דרישה. אם הספר יצליח, אפשר תמיד להדפיס עוד ממנו.

דפוס אילן כבר הדפיס מאות כותרים עובר לקוחות שרצו להפיק את ספר הפרוזה שכתבו, את ספר השירים ששכב במגירה כל כך הרבה זמן, ספרים על סבא וסבתא, ספרי ילדים, ואפילו ספרי לימוד מתימטיקה שמורים חיברו לטובת מתן שיעורים פרטיים.

ספריה בכריכה רכה כחלק ממהלך שיווקי

אחד הדברים שמאפיינים את עולם הקד"מ זה זליגה של אלמנטים מתחומים אחרים ואימוצם כאביזרי קד"מ. אלמנט מסוג כזה שנתקלים בו יותר ויותר הם ספרים בכריכה רכה.

חלק מהפרוטוקול של כל פרויקט נדל"ן

קחו, למשל, את תחום פרסום הנדל"ן. היום מקובל שלכל פרויקט נדל"ן עושים 'ספר פרויקט' שמחולק כחלק מחומרי הפרסום ללקוחות פוטנציאליים שמבקרים במשרד המכירות. על פי רוב 'ספרי פרויקט' הם חוברות בפורמט של ספרים בכריכה רכה וכאשר מדובר בפרויקטים יוקרתיים תאומץ גם טכניקת הדפסת ספרים בכריכה קשה.

הדפסת ספרים בכריכה רכה  – הטכניקה

​כאן חשוב לציין שקיימות טכניקות שונות להפקת ספרים בכריכה רכה. הדפסה של חוברת בפורמט של ספר הינה הפקת דפוס מורכבת. על פי רוב ההדפסה תכלול תוכן שונה בכל צד של דף ותכלול גם טקסט וגם עמודי תמונות. לעיתים, התמונה תהיה בפורמט של עמודי דאבל ואם ההדפסה אינה מדויקת והגימור אינו מוקפד התוצאה תיראה רשלנית ולא תואמת.

​פעולת הכריכה גם אינה תמיד טריוויאלית. ישנה חשיבות רבה לסוג הדבק בו משתמשים, ועליו להתאים לסוג הנייר, ולכמות העמודים. בחירה בטכניקת הדבקה לא מתאימה עלולה להסתכם בספר שיתפרק מהר מאוד. כאשר ספר כזה מייצג חברת נדל"ן המתיימרת להציע דירות איכותיות בגימור מושלם, ספר פרויקט מתפרק עלול להיתפס כמסר בעייתי.

פיתרון הפקתי לכמויות הנמוכות

אתגר נוסף בספרי קד"מ (כמו גם בספרי הקריאה, עליהם כתבנו כבר קודם) קשורה לכך שהרבה פעמים הדרישה היא להדפסת ספרים בכמויות קטנות מאוד. למשל, פרויקט נדל"ן בוטיקי יוקרתי שמציע כעשרים דירות למכירה בלבד לא זקוק ליותר ממאתיים ספרי פרויקט.

בדיוק בשביל זה, הקמנו בדפוס אילן קווי יצור לספרים בכריכה רכה לכמות קטנות ובינוניות. אין יותר צורך להדפיס אלפים של עותקים, ואפשר להסתפק גם בכמה מאות, לראות כיצד השוק מגיב, ולהדפיס מהדורות נוספות במידת הצורך. או בשפה מקצועית: 'הדפסה לפי הצורך' print on demand.

מארזים בכמויות קטנות

חוברת קליטת עליה – שדרות

מעטפה וחוברת נתוני שכר

מעטפה וחוברת נתוני שכר

הדפסת ספרים בכמויות קטנות

ספר מכירת פרויקט – 'מנרב פרימיום'

מארז 6 הגדות לפסח

מארז 6 הגדות לפסח

חוברת למכירת פנטהאוז

חוברת למכירת פנטהאוז

קטלוג עם עיטורים חתוכים בלייזר

קטלוג עם עיטורים חתוכים בלייזר

דברו איתנו?

דפוס אילן בע״מ    |    רחוב העבודה 28, אשדוד   |    072-3380927

דפוס אילן בע״מ
רחוב העבודה 28, אשדוד
072-3380927